ORTOPEDIJA - NOVI ŽIVOT DOO BEOGRAD

Proizvodi

Četiri načina da ublažite tegobe i unapredite lečenje proširenih vena

April 11, 2023

Postoji dosta načina kojima se mogu ublažiti simptomi proširenih vena tokom stanja kad nije moguća operacija.

Ipak, treba znati!

Proširene vene nemaju alternativne metode lečenja. Uznapredovala bolest se leči operativno, a sve osim toga može da bude prva pomoć kod bolova, ublažavanje simptoma i prevencija.

Kreme, gelovi i čajevi za vene samo ublažavaju simptome proširenih vena, dok kompresija može uticati na njihovo povlačenje u začetku.
Međutim, iako su sve to “samo” načini da ublažite tegobe proširenih vena, odličan su saveznik na putu da se spreči prelazak u hronično stanje.

Zato predstavljamo nekoliko veoma važnih stvari koje treba uvrstiti u svakodnevnu rutinu kako bismo sprečili komplikacije i pogoršanje stanje.

1. Lečenje proširenih vena kompreso terapijom

Kompresivna terapija je odlična za lečenje proširenih vena u dva slučaja. Onda kada se lečenje proširenih vena sprovodi u začetku, i kao terapija nakon operacije kada treba sprečiti recidive.

Stručnjaci naglašavaju da je operacija vena jedino konačno rešenje kada problem postane veći, i ona se najčešće izvodi laserski. Suština upotrebe čarapa za vene jeste uspostavljanje ravnomernog pritiska na sistem vena i nadoknađivanje oslabljene funkcije zidova krvnih sudova.

Kao rezultat te kompresije, zaostala krv se lakše vraća ka srcu. Pogledajte ponudu čarapa, zavoja i drugih kompresivnih pomagala na našem sajtu.

LINK: Čarape, zavoji i pozicioneri

Savet plus!

Pre nego što počnete da stavljate zavoj ili elastičnu čarapu, noga mora stajati horizotalno do 10 minuta. Tek onda stavljati zavoj/čarapu.
Zavoj se skida kada je noga uzdignuta.

Čarape za lečenje proširenih vena ne smeju biti ni preuske ni preširoke, kako bi cirkulacija zaista mogla da uspostavi prirodni tok ka srcu.

2. Ishrana kao rešenje za lečenje proširenih vena

Zdrava ishrana, bogata voćem i povrćem, celovitim žitaricama, mahunarkama i dosta tečnosti utiču na regulaciju svih procesa u telu, pa tako i na cirkulaciju krvi i ojačavanje tkiva krvnih sudova.

Krvni sudovi se ojačavaju i jedenjem antioksidanasa, kog najviše ima u bobičastom voću. Vlaknasta hrana je tu da smanjuje pritisak na vene i spreči konstipaciju, zbog koje, na primer, dolazi do dodatnog pritiska na oštećene krvne sudove.

Izbegavajte duboko prženu hranu. Ona uvećava rizik od stvaranja krvnog ugruška. Izbegavajte grickalice, mesne prerađevine i konzerviranu hranu jer zbog ogromnog sadržaja soli povlači vodu u vene i širi ih.

3. Fizička aktivnost i masaža (dok vene još nisu proširene)

Neophodno je održavati dobru pokretljivost nogu. Neki to postižu masažom mišića, neki voze bicikl, idu u teretanu… Važno je uvrstiti redovnu fizičku aktivnost za zdravlje vena.

Masiranje udova, vežbe, hidroterapija, plivanje, pa čak i masiranje frotirskom rukavicom ili peškirom može olakšati simptome varikoznih vena. Pokreti treba da budu nežni, jer direktan pritisak na osetljivo područje dodatno povređuje slabe zidove vena.

Prilikom masaže koristite hidratantnu kremu ili neko etarsko ulje, kako biste hidrirali kožu i sprečili suvoću koja se javlja na područjima gde su vene proširene.

Oprezno sa masažama za lečenje proširenih vena!

Toplota dodatno širi krvne sudove. Vene su veoma blizu površine kože i pritisak na njih povećava rizik od povrede, i može izazvati nastanak tromba. Rešite se i viška kilograma. Ovo će pomoći u olakšavanju simptoma varikoznih vena.

4. (Pre)Uska odeća takođe može usloviti pojavu varikoznih vena

Trebalo bi izbegavati (stalno) nošenje midera, steznika ili bilo koje druge odeće koja prekomerno steže. Stezanja ometaju cirkulaciju krvi, i može otežati zarastanje postojećih rana i oštećenja na koži.

Bol, otok i pojava rana mogu nestati ukoliko se budete lečili odmah nakon dijagnostikovanja proširenih vena.

Ne čekajte, jer ovakav problem se neće rešiti sam od sebe, već se može kasnije samo zakomplikovati. Tim Ortopedija Novi Život će vam pomoći da odaberete idealnu terapiju za lečenje proširenih vena, kojom ćete ublažiti simptome i tegobe nastale usled širenja zidova vena.

ORTOPEDIJA - NOVI ŽIVOT DOO BEOGRAD © 2024. Sva prava zadržana. - Izrada internet prodavnice - Selltico.
https://www.ortopedija-novizivot.co.rs/images/banners/62.jpg ×